Nostrādājis par taksometra vadītāju kompānijā «Baltic Taxi» divus ar pusi gadus, Jānis (vārds mainīts) dalījās pieredzētajā, atklājot, kā taksisti var piepelnīties uz ārzemnieku rēķina.
Par katru klientu - 50 eiro
Jau no padomju laikiem saglabājies uzskats, ka taksometru vadītāji vienmēr zinās aizvest uz vietu, kur «dabūt meitenes». Interesentu netrūkst joprojām, visbiežāk tie ir tūristi. «Tas vairāk ir tieši ārzemniekiem – angļiem, kuriem interesē prostitūtu pakalpojumi, erotiskā masāža ar seksu vai vienkārši striptīza klubs,» saka bijušais «Baltic Taxi» taksometra vadītājs.
Shēma esot šāda - pie kluba ir apsargs, kuram par ieeju taksista atvestais tūrists samaksā 50 eiro. «Kad klients sāk dzert, skatīties striptīzu un tērēt naudu, tad apsargs viņa samaksāto ieejas maksu pēc kādām 10 minūtēm iznes. Tie ir 50 eiro par vienu cilvēku. Aploksnē ir nauda par to, ka tieši tu pie viņiem šo cilvēku aizved,» stāsta Jānis.
«Masāžas salonos meitenes ņem aptuveni 50 eiro stundā. Tad no klienta var prasīt 100 eiro,» saka bijušais taksists. «Esmu vienreiz aizvedis četrus ārzemniekus uz striptīzklubu, un saņēmu 50 eiro par katru,» viņš piebilst.
Vaicāts, vai iepriekš zinājis par šādu notikumu gaitu, Jānis atbild apstiprinoši: «To arī stāsta apmācībās. Tā ir liela sistēma, un to zina pilnīgi visi. Tas ir normāli. Vadība ir ieinteresēta, lai pelni naudu un nesūdzies, ka neizpildi ikdienas plānu.»
Ja Rīgā atvēries kāds jauns klubs, kurā tiek piedāvāti erotiska rakstura izklaidējoši pasākumi, tad lidostā, pie «Baltic Taxi» taksometriem piebraucot meitenes ar saviem auto un izdalot vizītkartes.
Informatīvajos materiālos nekas gan neliecinot par to, ka konkrētajā klubā tiktu piedāvāts striptīzs vai kādi citi erotiska rakstura pakalpojumi: «Noformēti kā parasti klubi. Varbūt tur ir GO-GO dejas.»
Taksistu gardākais kumoss – Vecrīga
«Kur viņi citur stāvēs? Purvciemā cilvēki neņem taksi. Visi brauc ar autobusiem. Vecrīgā ir pilns ar ārzemniekiem, kuri nezina, kas un kā,» atklāj bijušais «Baltic Taxi» darbinieks.
«Ja es aizbraucu ar savu taksometru, tad uzreiz lec ārā un dzen prom. Ja tāpat stāvi - draud, nobloķē ceļu, nelaiž, mēģina iebiedēt. Savukārt, ja ir pasūtījums, tad prom nedzen, jo mašīnā uz planšetes redz klientu adresi,» stāsta Jānis.
«Kad sāku strādāt, dzirdēju, ka kolēģiem riepas dūra. Policija šos "dūrējus" lielākoties arī noķer. Neesmu dzirdējis, ka tagad tā notiktu, taču iebiedēšana pastāv. Jauniņie nobīstas un vairāk tur nebrauc,» stāsta Jānis, reizē piebilstot, ka nekāda «zelta bedre» Vecrīga nemaz neesot. Visbiežāk taksis tiekot izsaukts zvanot taksometru firmas dispečeram.
Pēc Jāņa domām taksometru firmu Rīgā un arī Latvijā esot par daudz: «Vairāk nekā 2000 takšu Rīgā, bet braucēju nav tik daudz, tāpēc ir liela konkurence, liela kadru mainība. Piemēram, «Baltic Taxi» bijuši gadījumi, kad atnāk cilvēks, kuram uzreiz nesanāk nopelnīt tādu naudu, kādu iedomājies, tāpēc aiziet prom.»
Tomēr pēc viņa domām taksometru vadītāji kopumā pelnot labi. «Nevienu «nečakarē», vasarā 1000 eiro var bez problēmām nopelnīt. Tas jau nav slikti par to, ka tu vienkārši vadi automašīnu. Taču firmu paliek vairāk, braucēju skaits izlīdzinās, tāpēc nav tik spoži vairāk,» teic bijušais taksists.
Vaicāts, kāpēc pametis darbu, ja reiz varēts labi nopelnīt, Jānis saka: «Es negribu būt taksometra vadītājs. Man ir citi plāni dzīvē.»
Raksts ņemts no apollo.tvnet.lv