Prognozēt nākotni ir nepateicīgs darbs. Tāpēc ka tās prognozes ir dokumentētas un paliek tīmekļi uz gadiem. Tomēr jau tagad ir tendences, kas neapšaubāmi būs iekļautas parasto cilvēku ikdienas dzīvē un mainīs mūsu dzīvi uz visiem laikiem.
Pirms 100 gadiem bija grūti iedomāties tādu automobiļu, lidmašīnu vilcienu skaitu. Tagad jau ir grūti iedomāties, ka elektromobiļiem būs gandrīz neierobežots braukšanas rādiuss, ka tie piegādās elektroenerģiju mūsu mājās un tiks uzlādēti nevis no ogļu elektrostaciju elektroenerģiju, bet no saules baterijām.
Uzlāde no saules baterijām
Tiek uzskatīts, ka elektromobilis ir "zaļais" transporta veids. Ka tas nepiesārņo apkārtējo vidi un saglābās cilvēci no siltumnīcefekta gāzēm uz mūžu. Tomēr tā nav taisnība.
Elektromobiļi saņemt savu enerģiju no rozetēm. Elektrība rozetē, visticamāk, nāk no elektrostacijas, kas darbojas vai nu ogļu vai gāzes vai degvielas pamatā.
Izrādās, ka elektromobilis tiek uzlādēts ar ogļu vai gāzes sadedzināšanu, ko nevar tieši nosaukt par videi draudzīgo.
Protams, var cerēt uz vēja un saules enerģiju, bet šīs dzirnavas pagaidām nevar lepoties ar pietiekamu enerģijas ražošanu un ekonomiskumu.
Pirmā tāda cerība bija Antares "elektrokoks”, ko iesniedza Itālijas kompānija Pininfarina. Šo "koku" veido pamats, kas līdzinās koka stumbram, un nostiprināti uz tā saules paneļi ar kopējo platību 10 kvadrātmetri. Šie paneļi ir spējīgi radīt līdz 4,6 kW elektroenerģijas. Šī enerģija ir pietiekama, lai uzlādētu divus elektromobiļus, ja katrs ceļos 75 km.
Automobiļa skaņas izvēle
Mūsdienīgu automobiļu ražotāji mēģina saražot savus darbus pēc iespējas klusākus. Taču elektromobiļu uzņēmumi saskārās ar pretējo problēma: kad elektromobilis sāk kustēties vai vienkārši lēni brauc, tas nav dzirdams. Tas rada briesmas gājējiem, jo tie nevar pamanīt, ka tuvojas auto.
Izstrādājot Nissan Leaf, ražotāji ņēma vērā šo noteikumu. Uzsākot kustību, automobilis izdod mākslīgo skaņas signālu. Šī skaņa automātiski tiek izslēgta, kad auto pārvietojas ar ātrumu virs 30 km/h.
Elektromobiļa bezvadu akumulatora uzlādētājs
Kā tika minēts agrāk, automobiļiem var būt iespēja tiks uzlādētiem bez vadiem vai braukšanas procesā. Tas nozīmē, ka automobiļi var kļūt lētāki, jo elektromobiļu visdārgākā sastāvdaļa ir akumulatori.
Kā jau iepriekš minēju, pateicoties vairākiem uzņēmumiem, kas attīsta bezvadu elektroenerģijas pārvadi, būs iespējams uzlādēt savu auto neizmantojot tradicionālu pieslēgšanos pie rozetes. Novietojot auto speciāli aprīkotā vietā ar bezvadu elektroenerģijas pārvades sistēmu auto lādēšana notiks bezvadu režīmā.
Tas nozīmē, ka nākotnē automašīnas kļūs vel lētākas. Visdārgākā sastāvdaļa elektriskos automobiļos - ir baterijas (aptuvena cena 5000Ls ). Turklāt, līdz šim neviens nezina, cik ilgi auto baterijas varēs uzturētu atbilstošu spriegumu un būt darbaspējīgas.
Tādējādi, ja automašīnu lādēšanas tehnoloģija kustībā kļūs par realitāti, tad tas būtiski samazinās nepieciešamību uzstādīt lielas un jaudīgas baterijas un samazinās ražošanas izmaksas padarot elektormobili par vel ekoloģiskāku.