bilde ko parada kad esi afk par ilgu
0
blogs
+0.60 ieiro

Tower Defense spēles

Blogu izveidoja KORIJS • 2016. gada 12. septembrī, 11:15

Vēlos nedaudz uzrakstīt pāris rindkopas par "Tower Defense" spēlēm, kur reizēm dažiem rodas jautājums "kas tad tur tāds īpašs?"

Kas tad īsti ir TOWER DEFENSE? Princips pavisam vienkāršs - ir galapunkts, piemēram, pils, ir sākumpunkts, kur uzrodas pretinieki, no kuriem ir jāaizsargā pils, izmantojot torņus. Pretinieku ceļš ir daudzveidīgs - tā var būt taisna taka vai vesels līkloču labirints.. galvenais ir nepieļaut šo ceļu pabeigt pretiniekiem, nonākot galapunktā. Kur rodas interesantais moments tajā visā? Tā tomēr ir stratēģiska žanra spēle - nepietiek ar to, ka uzceļam tornīti un misija pabeigta; ir jāparedz ceļa uzbūve, pretinieku tips, būvēto torņu tips, t.sk. to spēks, aizsardzības diametra diapazons, tāpat arī šaušanas ātrums. TD spēles ir dažādas - ir pavisam vienkāršas jeb parastas, ir arī daudz interesantākas, piemēram, torņu klašu daudzveidība, attīstīšanas iespējas, ienaidnieku klašu daudzveidība, papildus celtnes, piemēram, zelta ieguves mājas u.tml.

Kā pats sāku pievērsties TD spēlēm? Tas jau bija tālajos pamatskolas gados, kad vēl aktuāla jeb topā bija Warcraft 3: the frozen throne spēle ar entajiem spēļu režīmiem, t.sk. TD, kuram bija varens mapju klāsts daudzveidības ziņā, un pats labākais bija tas, ka WC3:TFT TD varēja spēlēt ar citiem tiešsaistē. Īpaši sirdij tuvs TD no WC3:TFT palicis ar to, ka mapes vienmēr bijušas daudzveidīgas - pretinieku tipi, ka standartā normālā TD spēlē var iedalīties kā vienkārši pretinieki, tie kuri ātri skrien, tāpat arī tancīgie, lidojošie u.c. mošķi. WC3:TFT arī torņu klāsts bija patīkams ar to, ka pēc TD principiem pretinieku uzbrukumi tiek sadalīti viļņos - t.i. pirmais vilnis, otrais, tiek veikta laika atskaite līdz katram vilnim, pēc kura vai arī to laika gaitā ir jāveic torņu u.tml. piebūves. WC3:TFT ziņā torņi bija jāpielāgo teju katram jaunajam vilnim - torņu tips atbilstoši pretinieku viļņa tipam, tāpat arī būtisks faktors ir torņu attīstīšanas līmeņu daudzveidība.. jāņem vērā arī tas, lai mums nebūtu, piemēram, liela rādiusa raķešu metēji 99%, kad 1% no torņiem paliek standarta automāts u.tml.

Protams, jāpiemin arī BLOONS TD, jo īpaši piektā daļa, kuru daudzi TD spēļu fani atzīst kā vienu no labākajām TD spēlēm, kāda jel kad ir bijusi u.tml, lai gan saturs varētu būt kuriozi mulsinošs, bet mēs taču zinām pamatideju TD spēlēm tagad, vai ne? Respektīvi saturiski spēle notiek starp pērtiķiem un baloniem - torņi šajā ziņā ir pērtiķi, toties uzbrucēji ir baloni. BLOONS TD 5 ir pozitīvas iezīmes, ka torņu klāsts ir plašs - ne tikai izvēlies vienu torņa klasi, bet konkrēto klasi vari attīstīt citos papildus maksimālās attīstības pakāpes virzienos. Piemēram, izvēloties pērtiķi ar bumerangu, kuram ir liels šaušanas diametra diapazons, viņu var attīstīt attiecībā uz izteikti lielu spēku vai ātrumu u.tml. Toties šajā spēlē baloni kā pretinieki neliks vilties - to daudzveidība ir vēl lielāka kā torņi kopumā. Jāņem vērā arī katra uzbrukuma viļņa saturs pretinieku ziņā - vienu momentu prasti baloni, nākamajā jau grūtāki, bet citā visi kopā - ej nu sazini kādus torņus būvēt tagad, ja visas klases vienuviet. Tāpat arī nereti TD spēlēs, kā arī BLOONS TD ir pieejamas papildus iespējas jeb papildus ieroči - dažādas lamatas, kuras neatkarīgi no torņiem ir izvietojamas uz pretinieku pārvietošanās ceļa, piemēram, indīga gāze, lai noindētu, darva pretinieku palēlināšanai, asmeņi pretinieku caurduršanai u.tml. Nereti pozitīvs aspekts TD spēlēs, t.sk. arī BLOONS TD ir tas, ka jebkuru pretinieku vilni var paātrināt - t.i., ja jūtami vilnis ir viegls vai lēns, tad to var paātrināt.

Laika gaitā uzzināju arī par tādu spēli kā FIELDRUNNERS, kura iepatikās, lai gan neteiktu, ka tai ir plaša saturiskā daudzveidība, bet tīkams TD standartiņš, spēlējama katrā ziņā! Šoreiz gan vizuāli nopietnāks saturs - ar automātiskajiem torņiem jāaizsargā bāze no armijas - kājniekiem, tankiem, lidmašīnām, vilcieniem u.tml. Jāteic, ka šajā spēlē ir ne vienmēr TD bieži sastopamā iezīme - pretinieku kustības ceļu ietekmējat Jūs! - t.i. katrs izvietotais tornis var veidot tādu kā labirintu jeb noteikt kustību trajektorijas, pa kurām pārvietosies pretinieki - tornis pie torņa, šoreiz mēs liksim pretiniekiem iet mūsu izvēlēto taku, bet galvenais lai pietiek resursi torņu izveidei un attīstīšanai, lai tas labirints ir arī lietderīgs, ne tikai skata pēc! Protams, šeit atkal ir BET - torņu labirints sauszemes pretiniekiem, toties lidmašīnas gan taisnā trajektorijā laižas pāri visiem torņu labirintiem.. nu neko, jāpielāgo kādi raķešu metēji pareizajās vietās, lai sauszemes aizsardzībai neiet secen kāds uzbrukuma vilnis. Un jā, TD spēlēs standartā ir konkrēts pieļaujamo zaudēto punktu skaits - t.i. cik pretiniekus mēs finišā drīkstam ielaist, nezaudējot konkrēto līmeni.

Patīkama TD spēle, kuru ne pārāk sen iegādājos steamā ir arī Zombie Wars: Invasion - protams, nosaukums jau pasaka tematiku - šajā ziņā pretinieki kā uzbrucēji ir dažādu klašu zombiji - prasti, ne tik prasti - kuri skrien ātrāk vai ir izteikti tancīgi, kad tik tiešām jāpārdomā rūpīgi konkrētu torņu tipa izvēli un izvietošanu, lai jau sākumā, piemēram, pasniegtu lielāko triecienu lielām masām, toties beigas būtu stabilai aizsardzībai. Arī šajā TD Zombie Wars spēlē ir papildus ieroči, ne tikai torņi, jo tik tiešām gadās situācijas, kad pretinieku vilnis ar saturisku daudzveidību nav vienkārši apturams, nepieciešams uzmest kādu raķeti u.tml. Jāpiebilst, ka papildus spējas atjaunojas ik pēc kāda laika, kad tās iepriekš ir izmantotas. Šajā spēlē interesanti ir arī tas, ka viena no papildus spējām ir, piemēram, kareivja izvietošana uz pretinieku ceļiem, tāpat arī pie finiša ir Jūsu varonis, ar kuru var pārvietoties pa visiem ceļiem, t.sk. veikt lielāka spēka uzbrukumu pretiniekiem jau laicīgi vai arī vienkārši nodrošināt veiksmīgas viļņa beigas stabilā aizsardzībā. Zombie Wars paredz arī to, ka par katru uzvarēto vilni iegūstami resursi, kurus pirms nākamās līmeņa spēles var izmantot, iegādājoties papildus torņu attīstības maksimāli pieejamos līmeņus.. ja nu nepietiek ar to, kas ir! Reizēm TD spēlēs gadās, ka nepieciešams ar steigu uzbrukuma gaitā mainīt izvietotos torņus - tā teikt pārdot un iegādāties citu - tas viss piederas pie stratēģijas šāda tipa spēlēs.

TD nav tikai prasta taciņa un vienkārši tornīši vai kopā parodējums tam visam ar kādiem nestandarta tēliem, piemēram, jau pieminētajiem pērtiķiem. Orcs Must Die arī ir TOWER DEFENSE tipa spēle, toties šoreiz Jūs kā galvenais tēls variet pārvietoties pa visiem ceļiem un izvietot lamatas uz grīdas, gar sienām, pie griestiem. Toties pretinieku viļņu saturā ir orku klases daudzveidība - gan lieli, gan mazi, gan tādi, kuri daudz neko nespēj nodarīt, gan tādi, kuriem pietiek ar pāris sitieniem, lai Jūsu aizsardzību likvidētu, tāpēc jāparedz šajā spēlē arī tas, kāda tipa lamatas tiks izvietotas - t.sk. arī to secība, piemēram, ja liekam uz zemes darvu lēnākai kustībai, tad uzreiz sienā varam iemontēt asmeņu metējos, kamēr pretinieki lēnām mēģina pārvietoties tālāk. Šajā spēlē interesantais moments nav tikai tas, ka Jūs paši skrienat pa mapi un izvietojat aizsardzību, bet arī galvenais tēls ir ar ieroci rokās - tā teikt skrien, liec lamatas un vēl izmet kādu lodi pret pretiniekiem. Piemēram, Orcs Must Die kā TD spēlē ir būtiska kustību karte - daudzās TD spēlēs nav tikai taisns ceļa posms no punkta A līdz punktam B, bet, piemēram, A.1, A.2, A.3 - un ja vēl šos visus A ceļus palaiž vienlaikus, tad ej nu sazin, kā aizsargāties no uzbrukuma, līdz ar ko ir neliela izmēra karte pretinieku kustību pārraudzīšanai.

Pavisam nesen jaunākais TD spēļu pirkums ir Royal Defense, par kuras iegādi šaubījos, jo izskatījās tāda pārāk prasta, lai gan nē, ir interesanti, ņemot vērā to, ka katrā līmenī no pretinieku viļņiem var iegūt dimantiņus, par kuriem pēc katra līmeņa vairākās pakāpēs attīsta torņu u.c. celtņu spējas, kā arī jo īpaši tas, ka pēc katra līmeņa torņi iegūst jaunu attīstības pakāpi, kura ir daudzveidīga ne tikai standarta spēju palielināšanā, bet arī saturiski un vizuāli, piemēram, no parasta raķešu metēja vēlāk iegūstam tālvadības raķešu metēju u.tml. Katrā ziņā šai spēlei pluss ir regulārie papildinājumi pēc katra uzvarētā līmeņa. Arī pretinieku daudzveidībai nav ne vainas - no prastiem uzbrucējiem, līdz pat grūti uzveicamiem milžiem, burvjiem, kuri iemidzina Jūsu torņus, kā arī dziedniekiem, kuri savu armiju dziedē pēc Jūsu raidītajām lodēm. Šajā spēlē papildinājums torņiem ir arī atsevišķas celtnes, piemēram, zelta ieguves mājas, pat reizēm, kad maģiskā kārtā līmenis sāk startēts bez naudas, pretinieki jau pusceļā, jāskaita sekundes līdz ieskaitīsies minimālā summa lētākajam tornim, kurš varbūt pat nespēs pieveikt vilni.. Tāpat arī pozitīva iezīme šajā spēlē ir tas, ka ir vairāki lielie līmeņi, kuros ir vēl vairāk mazo līmeņu - respektīvi būs ko paspēlēt, ne tikai viens līmenis garlaicīgā takā u.tml.

Ir, protams, vairākas TD spēles spēlētas, šie ir tikai pāris piemēri, nedaudz aprakstot spēli, papildus piebilstot par TD kopumā.


2016. gada 20. septembrī, 20:51
jā šāda veida spēles var pa retam uzspēlēt, es vienu brīdi kapāju warcraft kur ari pārsvarā ir tower defence( multiplayer)
2016. gada 18. septembrī, 23:28
Šī veida spēles man gan patīk :) Pat tagad var uzspēlēt..
2016. gada 13. septembrī, 18:36
bus japamegina
2016. gada 12. septembrī, 18:05
uu, atcerejos cik ilgi nav spelets wc3:tft :D pats ari TD mapes agrak taisiju savas, pēc šī bloga sagribējās kādreiz iet viņu vēl uzspēlēt. Liels plusiņš par smuko blogu
2016. gada 12. septembrī, 18:10
jā, tā bija pamatskolas gadu labākā klasika, kad vēl letiņiem pat bija savs wc3 serveris :)
2016. gada 12. septembrī, 16:33
Priecāšos par ieteikumiem TD spēļu klāsta papildinājumiem :)
2016. gada 12. septembrī, 17:48
Esmu pa lielam visas šīs spēlējis, vēl vari pielikt - senctum.
Vispopulārākie blogi šodien
#Nakotnes datoru petijums
Pavisam nesen Latvijas Universitātes Datorikas fakultātes profesors Andris Ambainis – līdz šim visjaunākais akadēmiķis LZA vēsturē – saņēma Eiropas pētniecības padomes (European Res...
0 komentāri
0
/ 3 / Bīstamākās narkotikas.
Sveicināti kickieši.. Izdomāju uzstaisīt blogu par 3 bīstamākām narkotikām kas vien var būt uz pasaules. Nezināju ko taisīt tāpēc iešāvās prāta doma par narkotikām.. Visiem taču int...
0 komentāri
0
/ 7 / Unikālas vietas Latvijā.
Dzīvā sudraba muzejs Limbažos atrodams Latvijā vienīgais sudraba muzejs. Ekspozīciju veido mākslinieka Oļģerta Auzera oriģināldarbi no sudraba, katram ir kāds stāsts, ko gids dara zināmu ...
2 komentāri
1
7 GADUS PĒC MAIKLA DŽEKSONA NĀVES POLICIJA ATKLĀJ, KO ATRADA VIŅA MĀJĀS– ŠOKĒJOŠI
Blogs ir diezgan garš, bet iesaku izlasīt - diezgan interesanti!Internetā publicēts 2003. gada novembra reids Maikla Džeksona mājās. Reidā piedalījās 70 Santabarbaras apgabala advokāti un...
4 komentāri
0
liels un cute :yn:
Ziloņi ir vislielākie zīdītājiVislielākais ir Āfrikas savannas zilonis, kas var svērt 9 tonnas un ir 4m garšZiloņu mātītes ir ģimeniskas, bet tēviņi vientuļniekiMātī...
5 komentāri
0
The Best Old School Hip Hop Rappers. #2
pienākusi otrā daļa manam blogam - The Best Old School Hip Hop Rappers.links uz pirmo daļu - http://www.kick.lv/blogs/view/1102/the-best-old-school-hip-hop-rappers/Ceru , ka jums pat...
1 komentāri
0
10 kaislīgas mīlēšanās pozas Valentīndienai.
Gribi pamēģināt ko jaunu? Garlaikojies guļamistabā? Atmet bailes, kautrību, vienveidību un meties tuvības mirkļos un kaislīgā piedzīvojumā! Sarežģīti vai ļoti intīmi – izlem pats kā Tev vislabāk...
5 komentāri
2
Random.
Te kaut kas nav pareizi. "Es labāk mirstu stāvot nekā dzīvoju uz ceļiem". Pievienoju, tikai dažas bildes, jo savādāk man kompis nepavelk publicēšanu....
5 komentāri
0
Spain But which one is best for FIFA?
Like most new FIFA 23 Coins games, the differences are relatively minor, however when the foundations are in place, all you really require is a few tweaks to the system. In addition, these tweaks have...
0 komentāri
0
Vilciņš
1. Pelēkais vilks ir lielākais suņu dzimtas plēsējs.2. DNS pētījumi liecina, ka pelēkais vilks un suns ir viena suga - suns tiek uzskatīts par vilka pasugu, kas no vilka sāka a...
0 komentāri
0
RuneScape offered a straightforward factor-and click to fight style
According to the professional assertion from Steamforged, gamers will "craft and RuneScape Gold improve gadget and characters, improve their skills, make unique dinner recipes interact with NPCs ...
0 komentāri
0
Profesija Ugunsdzēsējs.
Ugunsdzēsējs ir cilvēks, kura darbs ir dzēst uguni nelaimju un ugunsgrēku gadījumos, kā arī veikt dažādus glābšanas darbus. Ugunsdzēsēji parasti apvienojas brigādes, lai veik...
8 komentāri
2
Tomātu sēšanas atgādinājums
Nemanāmi ir pienācis jau marta vidus, jeb jau beigas drīzāk, kas dārza darbu darinātājiem liecina vienu – ir laiks sēt tomātus, lai maijā stādus varētu pārstādīt siltumnīcā un gaidīt sulīgos aug...
4 komentāri
0
10 lietas ko nedarīt zombiju apokalipsē!
Hey , Hey Tauta! Šoreiz pastāstīšu 10 lietas ko nekad nedarīt zombiju apokalipsē. Protams , zombiji neeksistē un cerams , ka neeksistēs kaut vai kaut kas tamlīdzīgs varētu n...
7 komentāri
0
Caurums paliek caurums?!
Sveiki! Šajā blogā es pastāstīšu par melnajiem caurumiem. Tā kā šis ir mans pirmais blogs, negaidiet neko īpašu.Kas tad īsti ir melnais caurums? - Melnais caurums i...
5 komentāri
0
Turcijā iespējams pilsoņkarš
Turcijas kurdu Tautas demokrātiskās partijas (HDP) līderis Selahatins Demirtašs pēc iepriekšējā vakarā notikušajiem turku nacionālistu uzbrukumiem partijas birojiem vairākās pilsē...
0 komentāri
0
5 apsēsti slavenas gleznas.
Sveiki kikieši , šodien jums piedāvāju palasīt par nolādēām gleznām. ‘’Raudošais zēns’’Gleznotājs un gleznas “Raudošais puisēns&r...
6 komentāri
0
Ginesa rekordi - cilvēki.
Atcerējos, ka plauktā stāv noputējusi 2015. gada Ginesa rekordu grāmata. Šodien nodomāju, ka varētu pastīties, kas tur iekšā. Te, manuprāt, interesantākie, rekordi, kas tika iekļauti pie...
4 komentāri
0
Fortnite pārkāp PUBG spēles autortiesības
Sveiki visiem!Es atradu vienu rakstu, kuru es pārtulkoju ar tulkojāja palīdzību un domāju, ka tie kas to nezina, liksies, ka šis raksts būs dēļ jums interesants.Avots no ...
3 komentāri
2
Rekordieli viļņī
Baltijas jūrā iepriekšējās dienās plosījusies vētra, kura, kā zināms, visai nopietni ietekmējusi arī prāmju satiksmi. Spēcīgie vēji radījuši augstus viļņus, un vētras kulminācijas brīdī ...
1 komentāri
0